Opleiding Employer branding: in 2 dagen naar een strategie en actieplan

Opleiding Employer branding: in 2 dagen naar een strategie en actieplan

Herhaling wegens groot succes van onze eerdere sessies in september en november

Met een sterk verhaal staat u als werkgever vandaag en morgen zoveel steviger in de schoenen. Is uw onderneming klaar?

Als u op slimme wijze aandacht besteedt aan uw werkgeversmerk, dan wordt de ‘War For Talent’ voor uw onderneming meteen een stuk makkelijker. De authentieke uitstraling van uw onderneming in de verf laten zetten, niet in het minst door uw eigen collega’s, levert resultaat op.

Tijdens deze 2-daagse opleiding leert u analyses uitvoeren, een strategie ontwikkelen en een actieplan opstellen. Daarbij wordt veel aandacht besteed aan intern draagvlak, participatie, social media. De focus ligt op ‘hoe je het moet aanpakken’.

 

De sprekers

Agoria-expert Sanja Chen stelt u de basisprincipes voor van een sterk werkgeversmerk ("employer brand"). Technieken om uw sterktes in kaart te brengen en uit te spelen in het kader van het verwachtingspatroon van kandidaten. Good practices afgewisseld met oefeningen rond de specifieke situatie van uw onderneming. De nieuwste methodieken komen aan bod.

Jente Joris, Digital Director bij het agentschap RCA, inspireert u verder en geeft praktische tips over hoe u optimaal social media kunt inzetten.

Guy Wilssens, Managing partner van het agentschap Fantastic, gespecialiseerd in Employer branding, toont u een aantal concrete cases van campagnes, met uitleg over aanpak en nagestreefd effect.

 

Deze opleiding 

  • reikt u een bruikbare starterskit aan om uw employer branding planmatig aan te pakken
  • stoomt u klaar voor moderne employer branding (levendig, participatief en interactief)
  • is op maat van HR-specialisten, communicatie- en marketingmedewerkers.

 

Getuigenissen van deelnemers aan de vorige sessies

 

  • “De opleiding employer branding door Agoria biedt zowel een algemeen inzicht in employer branding als concrete handvaten om enerzijds kleine employer branding initiatieven te lanceren en anderzijds meer omvangrijke projecten op te starten” - (Marthe Lemmens, Terumo Europe NV)
  • “Een onderdompeling in de wereld van employer branding. De opleiding is het ideale uitgangspunt om te starten met employer branding. Nogmaals bedankt voor de interessante 2-daagse”. - (Katrien Ertryckx, Simac)
  • “Op een interessante en enthousiaste manier, hebben Sanja, Guy en Jente ons de nodige tools aangereikt om een creatieve en efficiënte employer brandstrategie uit te bouwen”. - (Liselotte Dierick, Everis) 
  • “Zeer hoog niveau, met een goede theoretische kadering, alsook praktische tips, zeer compleet qua topics en qua diepte ”. - (Wannes Schoeters, coördinator HR Marketing, Audi Brussels)
  • “Dynamische en interactieve opleiding met een verbetering van de Employer Branding. Ik kijk ernaar uit om de ideeën in de praktijk om te zetten!" - (Isabelle BARTIER, Econocom)

 

 

Programma

 

  • De context van employer branding en nieuwe uitdagingen
  • Employer branding: wat en waarom?
  • Employer branding: een stappenplan
  • Toelichting bedrijfscases
  • Definiëring van een sterke employee value proposition
  • Social media: bouwstenen voor een sterk employer brand
  • Coherent en onderscheidend communicatieplan
  • Doelgroep-inzichten
  • Candidate experience
  • Employee engagement en communicatie
  • Persoonlijke communicatie (jobdag, jobfair, ambassadors)
  • Personal case (toepassingen in uw organisatie)
  • Deze opleiding wordt gegeven in het Nederlands.

 

 

Praktisch

Om maximale interactie te garanderen is het aantal plaatsen beperkt tot 12.

De opleiding wordt gegeven in het Nederlands.

Nieuw: In-company opvolging op maat

 

Meer praktische informatie kan u op de website van Agoria terug vinden.

 

 

Datum

 

  • dinsdag 7 februari 2017, 09:30 - 17:00
  • woensdag 15 februari 2017, 09:30 - 17:00

 

 

Plaats

Filip Williotstraat 9

2600 Berchem (Antwerpen)