Waarom meedingen naar de felbegeerde Factory of the Future Award ?

Waarom meedingen naar de felbegeerde Factory of the Future Award ?

Op 2 februari 2017 reiken we voor de derde keer de Factory of the Future Awards uit. Deze Award is een erkenning voor Belgische bedrijven die de voorbije jaren evolueerden naar een ware Fabriek van de Toekomst. Dat deden ze door doorbraken te realiseren binnen zeven toekomstgerichte transformatiethema’s. Met zo’n Factory of the Future Award opent u heel wat deuren voor uw bedrijf. We geven u vijf redenen waarom deelnemen de moeite loont.

1. U krijgt inzicht in uw sterktes en zwaktes

Een team van professionals uit het vakgebied komt langs voor een bedrijfsaudit. 

De auditoren besteden speciale aandacht aan uw vooruitgang op de zeven transformaties. Tijdens de audit brengen ze uw sterktes en groeiopportuniteiten helder in kaart. Zo krijgt u een duidelijk overzicht: waar zit u al op het goede spoor? En waar is er nog marge voor verbetering?

2. U motiveert uw werknemers

Winnaars van vorige jaren kunnen het beamen: de award voor Factory of the Future komt niet alleen de werksfeer ten goede, werknemers zullen dankzij de Award trots zijn op hun werkplek, wat tot nog meer inzet en nog betere resultaten leidt. 

“De Factory of the Future Award heeft een enorme impact gehad op de medewerkers. Ze kregen een boost om nog sterker op zoek te gaan naar vernieuwingen en verbeteringen in de zeven domeinen.” - Stefaan Van Thielen, Continental Mechelen

3. U breidt uw netwerk verder uit

U komt in contact met awardwinnaars van vorige edities en met experts in tal van domeinen. U verbreedt dus niet alleen uw kennis, maar ook uw kennissenkring. Zo legt u een netwerk aan dat ook in de toekomst van pas kan komen. 

4. U geeft uw imago een boost 

Uw bedrijf geniet tijdens en na de uitreikingsceremonie van maximale aandacht in binnen- en buitenland. U maakt daardoor niet enkel uw werkgeversmerk aantrekkelijker voor nieuw talent, u kunt zich ook sterker profileren binnen uw sector.

“Deelnemen heeft aanzien in de media, bij klanten, leveranciers en andere bedrijven in uw branche of sector.” - Marc de Wind, Punch Powertrain

5. U creëert nieuwe opportuniteiten

De media-aandacht en de imagoboost brengen nog andere voordelen met zich mee. Met een sterker merk verhoogt ook de kans op nieuwe businessopportuniteiten. Wie de titel van Factory of the Future wint geeft dit signaal aan zijn klanten: “U gaat met een vooruitstrevend bedrijf in zee én wij hebben het engagement om altijd beter te willen doen.” 

“Het is een intens, maar heel verrijkend proces voor een bedrijf. De erkenning als fabriek van de toekomst motiveert jezelf en je medewerkers om op de ingeslagen weg verder te gaan en zorgt ervoor dat je de toekomst met vertrouwen tegemoet gaat.” - Guy De Winne, Newtec

Een zesde reden is uiteraard het hoge pretgehalte: het is gewoon leuk om een prijs te winnen!

 

Meer lezen over de bedrijfsaudit en de Factory of the Future Awards? Neem een kijkje op de Made Different-website voor informatie over de timing, het proces en de criteria.

Sirris en Agoria hebben het actieplan Made Different opgesteld om de Belgische maakindustrie klaar te stomen voor de absolute wereldtop. Dit doen we door bedrijven te sensibiliseren, te informeren en – vooral – te begeleiden. Die ondersteuning is gestoeld op zeven cruciale transformaties. Samen maken die Belgische bedrijven 'future proof'. 

Deel dit artikel